Перспектива роста рынка топливных элементов
РИНОК ПАЛИВНИХ ЕЛЕМЕНТІВ ДО 2030 РОКУ ЗРОСТЕ ДО 53 МЛРД. ДОЛАРІВ.
До галузі паливних елементів Міністерство відносить три основних напрямки ринку:
Стаціонарна електрогенерація: первинний або резервне джерело електроенергії, когенерація;
Транспорт: використання паливних елементів в автомобілях, автобусах; Вантажопідйомне обладнання; допоміжні блоки живлення для транспортних засобів.
Мобільні елементи: мобільні джерела енергії, а також частини мобільних гаджетів.
За 2014 рік було випущено 50 тис. паливних елементів, їх сумарна потужність склала 180 МВт.
Лідерами зростання стали Північна Америка (вантажопідйомне обладнання і велика генерація) і Японія (паливні елементи для домогосподарств).
Основні тренди напрямку: зростання підтримки ринку з боку влади штатів і регіонів, особливо в США (Каліфорнія і Коннектикут); інтерес з боку великих компаній. Кожна 10 компанія зі списку найбільших світових компаній Fortune 500 так чи інакше використовують водневі технології для електропостачання будівель або переміщення транспортних засобів. Серед провідних 100 компаній ― це кожна четверта компанія; сильна підтримка використання водневої енергетики для електропостачання домогосподарств в Японії і Південній Кореї. В Японії число власників міні-генераторів проекту ENE-FARM (проект компанії Panasonic) вже перевищила 120 тис. Корейці, навпаки, підтримують генерацію не на рівні домогосподарств, а великі проекти, потужністю в МВт.
Активні області застосування паливних елементів найрізноманітніші: паливо для мобільних і стаціонарних навантажувачів, електроенергія для обчислювальних центрів, базових телекомунікаційних станцій, різних об'єктів комерційної нерухомості.
Окремої згадки стоїть проект ENE-FARM. Когенераторів (електроенергія і тепла вода) зразка 2015 року має електричну потужність 0,2-0,7 кВт при вартості в ~ 22 тис. Дол. Електростанція вагою близько 100 кг харчується від палива міської системи газопостачання.
Станції ENE-FARM (з окремим бойлером ― зліва і спільне рішення ― справа)
Ескаватори навантажувачі на водневому паливі працюють на 60 складах в Північній Америці (20 штатів США і Канада). Їх загальна кількість досягла 7,5 тис. Одиниць, з яких третина була продана безпосередньо в 2014 році.
Перші серійні автомобілі на водневому паливі були представлені в кінці 2014 року. Першопрохідцем в цьому напрямку стала компанія Huyndai, яка представила свої рішення для Каліфорнії і окремих світових регіонах, в яких створено відповідну інфраструктуру. Toyota випустила автомобіль в 2015 році, Honda планує це зробити в 2016 році.
Порівняння автомобілів, за даними The Guardian (параметри для ринку Великобританії на початок 2016 року).
Toyota Mirai
Число: 12 на кінець 2015 року у Великобританії. Світовий випуск ― 700 од.
Пробіг до заправки: 342 милі.
Технологія: паливні елементи, двигун 114 кВт, нікель-метал-гідридний акумулятор.
Ціна: 66 тис. фунтів (~ 2,54 млн грн.)
Huyndai ix35
Число: немає даних.
Пробіг до заправки: 369 миль.
Технологія: паливні елементи, двигун 100 кВт, літій-полімерний акумулятор.
Ціна: 53,1 тис. Фунтів (~ 2,04 млн грн.)
Honda FCV Clarity
Число: немає даних.
Пробіг до заправки: 435 миль.
Технологія: паливні елементи, двигун 130 кВт, літій-іонний акумулятор.
Ціна: продажу не стартували
У світі було анонсовано будівництво 90 заправних станцій. З них для 28 станцій і однієї мобільної заправної станції уряд Каліфорнії виділив 46,6 млн дол. Штат продовжить цю програму, щорічно виділяючи не менше 20 млн дол. До досягнення мережею рівня в 100 заправок.
За матеріалами компанії UNASOLAR
Всего комментариев: 0 | |